minicursus

Stoppen met piekeren

Stop met jezelf ongelukkig denken

Met je gepieker denk je jezelf steeds verder de put in. De afslagen die je in je denken neemt zijn bepalend voor hoe je je voelt. Bovendien krijg je in je realiteit steeds bewijs voor datgene wat jij jezelf vertelt omdat je je gedraagt afhankelijk van hoe je je voelt. Jouw denken is de bron van hoe je leven zich vormt in de loop van de tijd. Niet de realiteit is het probleem (situaties, mensen), jouw manier van kijken en denken over de realiteit en over jezelf is het probleem.

Onzekerheid

Je vertelt jezelf dat je niet goed genoeg bent, dat anderen beter zijn, mooier, slimmer. Er mankeert van alles aan je. Als je praat lach je wat je zegt vaak weg. De kans is groot dat je dat zelf niet doorhebt.

Perfectionisme

Je legt de lat heel hoog voor jezelf en je kunt het maar moeilijk accepteren dat ook jij weleens fouten maakt. Je verwachtingen van jezelf en van anderen zijn hoog. Je eigenwaarde hangt af van je productiviteit.

Controledrang

Je hebt een sterke behoefte aan controle. Je vindt het moeilijk om de controle uit handen te geven. Als je geen controle hebt ervaar je stress. En dat compenseer je met meer controle op andere gebieden. 

Moeite met kritiek

Kritiek krijgen kan voelen als het eind van de wereld. Het voelt als een afwijzing van jou als mens. Je neemt het heel persoonlijk. Je slikt je mening liever in dan dat je afgewezen wordt.

Je alles aantrekken

Je betrekt (onbewust) alles op jezelf, dus je bent je vaak aan het verdedigen. Je voelt je snel aangevallen. Je negeert je eigengrenzen om anderen te pleasen.

Streng zijn voor jezelf

Je moet altijd van alles en eigenlijk is het nooit af of goed genoeg. En als jij een fout maakt is dat erger dan als een ander dat doet. Hulp vragen is een teken van zwakte.

Wie ik ben?

Cindy Haveman

Piekerexpert & Ervaringsdeskundige

Mijn naam is Cindy Haveman en ik ben psycholoog en piekerexpert en nog veel belangrijker, ervaringsdeskundige.

Er was een tijd waarin ik enorm worstelde met het leven. Ik was perfectionistisch, een controlfreak en bij vlagen heel erg onzeker.

Dat leverde mij in 2014 een burn-out en een depressie op. Pas toen ik door kreeg dat mijn denken de oorzaak was én de oplossing ging het steeds beter met me. 

Mijn leven is zo enorm veranderd sinds ik doorkreeg hoe het werkt, dat ik zoveel mogelijk anderen dit ook wil leren. 

Iets voor jou?

Wat ga je van mij leren?

In deze minicursus neem ik je mee in de basisprincipes van het piekeren. Wat is het, hoe komt het, wat zijn de gevolgen? Ook deel ik een paar inzichten met je die je waarschijnlijk al wat verlichting zullen geven. Het is echter wel een minicursus en op geen enkele manier een vervanging van de cursus BAAS in eigen hoofd waarin je daadwerkelijk aan de slag gaat met het onder controle krijgen van je hoofd.

Online

De minicursus is te volgen via een app op je telefoon of tablet of via de internetbrowser op je laptop of computer

Onbeperkt toegang

Je hebt onbeperkt toegang tot de minicursus. Je kunt de lessen altijd opnieuw bekijken als het nodig is

Eigen tempo

Je kunt de minicursus in je eigen tempo volgen. Er zijn 9 videolessen

Heb je vragen?

Mail of WhatsApp (0641610873) me je vragen en twijfels of vraag een gratis adviesgesprek met mij aan waarin we samen kijken of en hoe ik je het beste kan helpen.


Copyright © 2021 Hoofdregisseur. Alle rechten voorbehouden

Deze website maakt gebruik van cookies Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Page Created with OptimizePress